19 Nisan 2012

Cacıklı köfte

Yine bir köfte tarifi ile buradayım. Bakalım tarif özürlü ben bunu nasıl tarif edecem:)) Yukarıdaki resimde görüldüğü gibi 3 su badağı kadar yarma yı önceden ıslandık ve yoğurduk. Daha sonra küçük küçük sıktık aslında sıktık demeyeyim çünkü ben sıkmadım yine arkadaşım Türkan sıktı benimkiler onun yaptıkları gibi küçük ve güzel olmuyor maalesef:((
Suyumuz kaynadı ve köfteleri haşlanmaları için kaynayan tuzlu suyun içine attım.
ve artık iyice pişiyorlar
Ocaktan almaya yakın içine koyacağım pazı yapraklarını da attım. İçine ıspanak ya da semizotu da koyabiliriz.
Piştikten sonra süzdüm, biraz soğuk suya tuttum ve köftelerim artık tabaktalar.
Köftelerim pişerken 2 diş sarımsak, 3 su bardağı yoğurt ve tuzu iyice çırptım ve köftelerimin üzerine döktüm.
ve artık yenilmek üzere bekliyorlar, sıcak yaz günlerinde yenilebilecek çok hafif ve serinletici bir yemek yada yemeklerin yanında çok güzel bir garnitür.
Malatya'da sadece bu hamurla yapılan sayısız yemek var ara ara yaptıkça paylaşacam inşallah bir önceki sosyete köftemi  görmek isterseniz  tık tık

10 yorum:

  1. ayranlı çorbaya benziyo bu da köfteli şekli ben çok severim özellikle yazın insanın içini serinletiyo..senin ve türkan hanımın ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  2. evet öyle ayranlı çorba gibi ama sarımsaklı ve köftelisi teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. Valla nefis görünüo olsa da yesek :)) üç sevdiğim şey bir arada ellerine sağlk ablam :)

    YanıtlaSil
  4. Sevgili öznür ellerine sağlık canım ya harika görünüyor

    YanıtlaSil
  5. öyle iştah açıcı görünüyor ki:))))ohhh yazın ne güzel gider, serin serin kim bilir?
    ellerine sağlık güzelim.

    YanıtlaSil
  6. Sen çağırdın ben geldim.Ne hoş Malatyalı olman burda(çaycumada)çok yakın arkadaşlarım Malatyalı senin bu yaptığın köfteden neler yapıyorlar sende demişsin malatya yemeklerinde bu köfte kullanılır diye...Erik ekşisi getirdi bana arkadaşım onunla kısır yapıyorum hele kiraz yaprağından yapılan içi bulgurlu bir köfteniz varya....biterim ben ona nasıl biliyorum sizin yemeklerden değilmi senden de öğreniriz artık sevgiler takipteyim artık seni beklerim özletme kendini..

    YanıtlaSil
  7. teşekkür ediyorum, epey biliyosunuz bizim yemekleri evet aynı hamurla yapılan bisürü yemeğimiz var . Kiraz yaprağıda aynı hamurla yapılıyor tarifi vermek için yaprakların biraz büyümesini bekliyorum. Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık... buna başka ne denebilir ki ;)
    Nasıl canım çekti, anlatamam...

    YanıtlaSil
  9. ooo nefis olmuşş :)
    banada beklerim izleyicim olursanız mutlu olurum,bol bol takipleşmek dileğiyle :)
    http://znurundunyasi.blogspot.com/search/label/MALATYA%20YEMEKLER%C4%B0

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok önemli, güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim...:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...